Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка Миргородської міської ради Полтавської області
Неділя, 28.04.2024, 16:58
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Виховна робота » Сценарії заходів

Сценарій години спілкування: «Професії, які ми обираємо»

Сценарій години спілкування:
«Професії, які ми обираємо»

Автор: Барило Ольга Миколаївна
класний керівник 9-Б класу

Зміст виховної діяльності: Ціннісне ставлення до себе
Час проведення: 45 хвилин
Місце проведення: класна кімната
ТЕМА. Професії, які ми обираємо. Ким бути чи яким бути?
МЕТА: активізувати процес самопізнання, свідомого професійного вибору старшокласників, розвиток навичок самоаналізу, планування, розширення уявлення про світ професій та їх особливості.

Хід години спілкування

1. Вступ. Оголошення теми, мети спілкування.
(На фоні музики – роздуми учениці)

У ч е н и ц я. Хто я? Навіщо я прийшла в цей світ? Куди іде моє життя? Здавалося: це прості запитання, але дати відповіді все важче. Як же дізнатися, ким ми станемо, якими ми станемо?

У ч и т е л ь. На це питання ми і почнемо шукати відповідь.
Вибір майбутньої професії – тема актуальної розмови для кожного підлітка, бо це одне з найважливіших питань у житті, від якого багато в чому залежить подальша доля. Ця проблема – задача з багатьма невідомими: що я добре вмію, чого хочу, а що потрібно суспільству? Протягом навчання в 9 класі ми ще не один раз будемо повертатися до цих питань.

2. Правила роботи групи.

3. Знайомство «Скарбничка талантів».

Поділіть аркуш паперу на дві частини. У першій намалюйте символічне коло ваших інтересів – те , що ви робите із задоволенням. У другій – ваші здібності – те, що вам краще вдається, до чого, як ви вважаєте, є хист.
Робота в колі: виступи учасників.
Для того щоб уникнути помилок під час вибору майбутньої професії, слід глибоко дослідити свої нахили, здібності. Ще відомий давньогрецький філософ сказав:»Пізнай себе і виконуй свою справу».

4. Вправа «Незавершене речення»

Кожен учасник по колу продовжує речення «Найбільше за все я мрію в майбутньому…»

«Наші цінності, мрії багато в чому визначають наше життя. У пошуках свого професійного майбутнього кожному з вас важливо розставити пріоритети своїх загальних життєвих цінностей».

5. Вправа «Мої життєві цілі»

• Запишіть все, що прагнете мати в житті, ким бажаєте стати, що робити. Записуйте все, що спадає на думку, Нехай у вашому списку буде 10-15 бажань. Допишіть у нього все те, що вже маєте і хотіли б, щоб це залишилося у вас.
• Перечитайте, викресліть те, що вважаєте зайвим.
• Поділіть всі бажання на три категорії: 1) дуже важливі; 2)важливі; 3) бажані.
• Оцініть можливості обраної вами професії з позиції реалізації ваших життєвих цілей, насамперед першої категорії, потім другої, третьої. Професія, що приваблює вас, повинна вкладатися в схему бажаного вами стилю життя, допомагати в досягненні мети.
• Обмін враженнями.

6. Експеримент «Влучити в «десятку»

Учні намагаються паперовою кулею влучити в «десятку».
Обговорення:
Чи було застереження, що кидати кулю можна тільки з одного
місця? Не рухаючись? Не підходячи ближче? Чи пропонувалося зробити тільки одну спробу?
Часто ми ставимо собі неіснуючі обмеження, після перших невдач швидко залишаємо спроби досягнути бажаного, а потім звинувачуємо в своїх проблемах оточуючих.
Отже, недостатньо мріяти, варто конкретизувати свої цілі і шукати шляхи їх досягнення.

7. Вправа «Плановий відділ»

Поділ на команди за типом навчальних закладів: профтехучилища, коледжі, університети, інститути.
Робота в команді

Про що б ми не мріяли, для досягнення цього, по-перше, важливо чітко сформулювати мету, по-друге, продумати кроки її досягнення, враховуючи реальні та потенційні можливості, оцінюючи перепони на шляху до реалізації задуманого. Зараз кожна з команд спробує скласти план дій свого однолітка, який мріє в майбутньому стати: 1) модельєром; 2) автомеханіком; 3) лікарем; 4) бухгалтером.

Виступи груп. Обговорення. Обмін враженнями.

8. Вправа «Оголошення»

Подумайте, що ви вже зараз умієте робити, щоб заробити гроші, допомогти батькам, отримати власні кишенькові гроші. Складіть оголошення «Шукаю роботу». Напишіть так, щоб зацікавити потенційних роботодавців. Зачитайте, подумайте, які з оголошень найбільш реальні.

9. Вправа «Формула професійного пошуку»
Робота в групах

Складіть перелік поступових кроків, які потрібно зробити кожній молодій людині, коли вона шукає своє місце у сучасному професійному світі.

Презентація наробок. Обговорення.

Отже, вибір майбутньої професії – дійсно складне завдання.
Але це завдання, для виконання якого вами сьогодні напрацьовано алгоритм вирішення, поруч є люди, готові допомагати, підтримувати, надавати важливу в цій ситуації інформацію. Головне – робити конкретні активні кроки в цьому напрямку. Саме тоді ваш вибір буде правильним. А ви станете не тільки акторами, а й режисерами свого життя.
Категорія: Сценарії заходів | Додав: VVS (05.11.2012)
Переглядів: 7542 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]