Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка Миргородської міської ради Полтавської області
Субота, 23.09.2017, 04:03
Вітаю Вас, Гість


Працівник кримінальної міліції


Друзі сайту


Пошук


Про шкільну їдальню

Харчування дітей під час перебування у школі є одним з важливих умов підтримки їх здоров’я і здатності до ефективного навчання. Гарна організація шкільного харчування веде до поліпшення показників рівня здоров’я населення, і в першу чергу дітей, враховуючи, що в школі вони проводять більшу частину свого часу. Тому харчування є одним з важливих факторів, що визначають здоров’я підростаючого покоління. Повноцінне і збалансоване харчування сприяє профілактиці захворювань, підвищенню працездатності та успішності, фізичному і розумовому розвитку дітей і підлітків, створює умови для їх адаптації до сучасного життя.

Багато учні мають слабке уявлення про правильне харчування як складової частини здорового способу життя. Основні проблеми харчування школярів пов’язані з порушенням режиму харчування поза стінами школи, зловживанням чіпсами, фаст-фудами, сухариками, шоколадними цукерками, батончиками і т.д. Зазвичай це пов’язано з недостатньою поінформованістю і або потуранням з боку батьків.

Забезпечення школярів повноцінним гарячим харчуванням потребує постійного вдосконалення і розглядається усіма зацікавленими службами міста як стратегічний напрям, оскільки вдосконалення системи шкільного харчування безпосередньо пов’язано зі збереженням здоров’я населення і завданнями поліпшення демографічної ситуації в місті, районі і в країні в цілому.

Організація повноцінного гарячого харчування є складним завданням, одним з найважливіших ланок якої є розробка перспективного меню шкільних сніданків, обідів, що відповідають сучасним науковим принципам оптимального (здорового харчування)і забезпечують дітей всіма необхідними їм харчовими речовинами. Однією з проблем при організації шкільного харчування є недостатня інформованість батьків і учнів про значення раціонального і збалансованого харчування дітей, про необхідність гарячого харчування під час навчального процесу.

Залишається проблема – організований охоплення гарячим харчуванням учнів старшої ланки. Ведеться постійна, організаційна, цілеспрямована робота з учнями та їх батьками в старшому ланці. В даний час учні старших класів харчується за рахунок попередніх замовлень і вільного продажу страв в шкільній їдальні.

Страви в меню комплектуються з дотриманням вимог: смакової сполучуваності, різноманітності , відповідності середньоденної вартості харчування нормативу вартості, відповідності харчової цінності нормам по харчовій цінності, відповідності середньоденного продуктового набору натуральним норм споживання. Страви для меню взяті зі спеціального набору рецептур, застосовуваних для шкільного харчування, виходи страв відповідають віку харчування.

327 учнів, які харчуються безкоштовно, за довідками харчуються 26 учнів, за актами обстеження – 30 учня. З них опікувані – 7 учня, з багатодітних сімей – 18 учнів.


У кожному навчальному році проводиться поточний ремонт шкільного харчоблоку, виробничих приміщень, обіднього залу. По мірі необхідності проводиться оновлення кухонного інвентаря, посуду і приладів.

Для правильного розвитку учнів, їх збереження високої працездатності велике значення має також дотримання режиму харчування. Харчування учнів у шкільній їдальні організовано наступного графіком, який висвітлюється на стенді:

Меню досить різноманітне . Різноманітність досягається шляхом використання достатньої асортименту продуктів і різних способів кулінарної обробки. В раціоні присутні м’ясо або риба, молоко і молочні продукти, вершкове і рослинне масло, хліб і хлібобулочні вироби, фрукти і протягом тижня в раціоні обов’язково присутні крупи і макаронні вироби, сир, сир, кондитерські вироби, обов’язково включаються свіжі овочі, фрукти, картопля, натуральні соки і вітамінізовані продукти.

Перше блюдо гідно займає на обідньому шкільному столі перше місце! Супи готуються на м’ясних, рибних, курячих, на овочевих відварах. Пропонуються безліч різних варіантів перших страв на будь-який смак: борщі, супи овочеві, м’ясні супи, супи рибні, розсольник, супи з крупами, макаронними виробами.

При приготуванні круп’яних гарнірів використовуються різноманітні крупи, у тому числі вівсяна, гречана, ячна, рисова, які є важливим джерелом ряду харчових речовин. У раціоні присутні молочно-круп’яні страви (каші).

У щоденному раціоні дитини має бути достатня кількість свіжих овочів і фруктів! Салати мають велику харчову цінність і задовольняють щоденну потреба у вітамінах, мікроелементах.

Контроль за організацією гарячого харчування і роботою шкільній їдальні здійснюється комісією з перевірки гаряче­го харчування. У цю комісію входить член Ради гімназії, представники класних батьківських комітетів. Комісія з контролю за організацією і якістю харчування сприяє директору в організації харчування учнів, здійснює контроль за якістю готової продукції, за санітарним станом шкільній їдальні, за організацією прийому їжі учнів.


Здоров’я дітей – це найважливіше питання забезпечення майбутнього нації. Збалансоване харчування дітей і підлітків сприяє підвищенню працездатності та успішності, фізичному і розумовому розвитку, збільшує адаптаційні можливості організму, має суттєвий вплив на формування і здоров’я людини протягом усього подальшого життя.

Проводиться анкетування батьків. Результати опитів і пропозиції виносяться для обговорення на батьківських зборах і з обслуговуючим персоналом їдальні. Класними керівниками проводиться позакласна виховна робота з учнями по вихованню культури харчування і відповідальності за своє здоров'я.

В організації харчування учнів є ще багато невирішених проблем. Виконання програми "Шкільне харчування" дозволить школі досягти наступних результатів:

- Поліпшити якість харчування школярів і забезпечити його безпеку;

- Організувати правильне, збалансоване харчування дітей і підлітків з врахуванням їх вікових особливостей;

- Продовжити формувати навички здорового харчування учнів і їх батьків;

- Укріпити матеріально-технічну базу шкільної їдальні.

- Оснастити бракуючим технологічним устаткуванням шкільний харчоблок;

- Удосконалювати розроблену систему моніторингу стану здоров'я учнів.

- Надавати соціальну підтримку окремим категоріям учнів.

При школі у залі їдальні функціонує буфет. Асортимент буфету визначено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затвердженими постановою головного державного санітарного лікаря України. Включення до цього асортименту нових продуктів та страв здійснюється тільки за умови отримання позитивного висновку Міністерства охорони здоров’я України.

За кожним класом (групою) в їдальні повинні бути закріплені певні столи, а за учнями класу (групи) – індивідуальні місця за столами відповідно до їх ростових даних.

Відпуск харчування учням в їдальні необхідно організовувати згідно з графіком, який розробляється керівництвом їдальні разом з особою, відповідальною за організацію харчування (інспектором з харчування), батьківським та учнівським комітетом виходячи з режиму навчальних занять. При розробленні графіка слід враховувати необхідність повного (100%) забезпечення учнів першої зміни гарячими сніданками, учнів, що займаються в групах продовженого дня і для інших бажаючих – обідами, учнів, що знаходяться у школі повний день – полуденками, які відпускають після 15-ої години. Графік затверджується директором школи і вивішується на видному місці. Контроль за виконанням графіка відвідування їдальні та порядком під час приймання їжі повинен покладатися на інспектора з харчування.

За 10-15 хвилин до кінця другого уроку накривають столи, на яких виставляють для кожного класу таці зі склянками молока (соку, напою) відповідно до кількості присутніх учнів у класі та таці з відповідною кількістю кондитерських борошняних виробів.