Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка Миргородської міської ради Полтавської області
П`ятниця, 26.04.2024, 06:54
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Виховна робота » Сценарії заходів

«Не роби зла, не будеш у вічному страху»
Мета: формувати в учнів навички правомірної поведінки, вміння самостійно приймати рішення в різних ситуаціях, навички спілкування в процесі гри; ознайомити учнів із матеріалами Маніфесту ООН, Конвенцією про права людини; розвивати здатність обстоювати власну позицію; виховувати особистість із притаманними їй якостями та рисами вдачі, вчинками, спрямованими на розвиток демократичного суспільства в Україні.
Захід проводиться у формі телепередачі « Свобода слова».
Обладнання: плакати з висловами, Маніфест ООН, картки – червоні і зелені, мікрофон, трибуна.
Ведучий: Люди намагаються розв’язати політичні, економічні, соціальні й інші проблеми ось уже понад декілька тисяч років. Дехто вважає, що досягти свободи можна тільки за допомогою сили, і вирішити існуючі небажані проблеми лише силовими методами. Сила, на їхню думку, є ефективним способом реалізації влади і соціальних реформ, що призведе до стабільного розвитку суспільства та держави в цілому. Насильство та страх з часом зникнуть. Чи це так є насправді? Спробуємо сьогодні дати відповідь на це запитання.
Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй проголосила 2001 – 2010 роки Міжнародним десятиріччям миру та не насилля в інтересах дітей усього світу. З цією метою була прийнята Декларація культури миру. Для того, щоб кожна людина взяла активну участь у боротьбі за мир проти насильства, був розроблений Маніфест, в якому викладені положення, які не тільки може, а й повинна виконувати кожна людина.
Подивіться на дошку. Давайте разом ознайомимося з ключовими положеннями Маніфесту.
1. Поважати життя кожної людини.
2. Позбавлятися насильства.
3. Виявляти благородство.
4. Уміти слухати, щоб краще розуміти одне одного.
5. Захищати планету.
6. Переосмислити поняття солідарності.
Проводиться бесіда – діалог (передбачаються вільні відповіді учнів)
• Як ви думаєте, що значить «поважати життя кожної людини»?
• Усі ми різні, а чи різні у нас права?
• Як ви розумієте слово «насильство»?
• Що означає « позбавлятися насильства»?
• У чому виявляється благородство?
• Що значить «уміти слухати, щоб краще розуміти один одного»?
• Як ви розумієте слово «солідарність»?
• Щоб ви побажали собі та своїм близьким, виходячи з положень Маніфесту?
Ведучий: А зараз я пропоную вам уявити себе учасниками важливого телевізійного проекту «Свобода слова». Ми маємо для обговорення тему «Чи можна виправдати насильство певними обставинами?». У нас є представники різних партій, організацій та рухів. Тож сьогодні спробуємо висловити свою думку з приводу цієї проблеми.
Виступ кожного учасника повинен допомогти учням і решті учасників зробити свій вибір «За» ( Я підтримую думку) або « Проти» ( Я не погоджуюсь).
Під час виступу кожного учасника учні повинні виражати своє ставлення до сказаного за допомогою карток. Після виступу можна ставити запитання. Звучить музика.
Ведучий: І першим до мікрофону запрошуємо представника партії «Сила».
Представник партії «Сила»: Зародок жорстокості буває таким незначним, що його часом дуже важко розгледіти, і навіть не потрібно звертати на це уваги. Розглянемо такий випадок. Розчулена літня жінка говорить трирічному хлопчику: «Ну, побий, побий бабусю. Ой, який ти в нас сильний- пресильний. Дивися, як бабусі боляче!» Я впевнена, якщо маленьких дітей учать бути сильними, значить, у цьому є необхідність. Тільки за допомогою сили можна розв’язати багато проблем.
Ведучий: Які питання виникли у ході виступу?
• Чи можна уникнути зародження насильства в дитинстві?
• Яку роль при цьому відіграють батьки?
• Чому жорстокість стає нормою нашого життя?
Аналіз виступу. Голосування картками.
Ведучий: Слово надається представникові партії «Гуманісти».
Представник партії «Гуманісти». Нерідко ті, хто поводиться агресивно, у дитинстві – у період формування особистості – були обділені увагою батьків або мали негативний приклад для наслідування.
У сім’ях, де панують холод та байдужість, проблеми вирішують за допомогою лайки та насильства. Цілком природньо для таких дітей є вдарити чи принизити когось.
Одна восьмикласниця розповідає, що сама стала поводитися агресивно. « В мені говорив гнів, що накопичився, і я нікому не давала проходу. Душевні рани постійно нагадували про себе. Коли тобі боляче, хочеться, щоб такий самий біль відчули інші.»
Тому я вважаю, що насильству немає місця у нашому житті, його потрібно викорінювати!
Ведучий: Ваші запитання?
• Чи доводилося вам спостерігати такі випадки у вашому класному колективі?
• Як уникати подібних ситуацій?
Аналіз виступу. Голосування картками.
Ведучий: До мікрофону запрошується представник молодіжного руху «У ногу з часом».
Представник молодіжного руху: Що примушує дитину кривдити інших? Якщо над вами коли-небудь знущалися, ви, можливо, скажете «Мене не обходять причини! Таку поведінку не можна виправдати». І частково матимете рацію. Причини, через які дитина стає агресором, не виправдовують, але пояснюють поведінку.
У світі людей і у світі тварин існує один принцип: перемагає сильніший. У житті багато чого можна досягти за допомогою сили. Сьогоднішній світ учить нас виживати. Прикладом цього є фільми, телепередачі, які ми бачимо щодня. Добрий герой бореться зі злочинцями, із злом у цілому, використовуючи методи ворогів, убиває їх. Світ учить нас наслідувати таких героїв, тобто використовувати силу, перевагу над іншими, щоб творити добро. Тому, якщо хочеш бути сучасним, маєш розвивати в собі сильні якості.
Ведучий: Питання?
• Як часто вам доводиться дивитися фільми зі сценами насильства?
• У яких ситуаціях, на вашу думку, можна застосовувати силу?
• Чи приносить задоволення використання сили?
• Чи поділяєте ви думку «Сильний – це той, хто захистить слабшого»?
• Чи може сила викликати любов, пошану? А насильство?
Аналіз виступу. Голосування картками.
Підняти слабкого – цього замало: треба ще потім його підтримати.
Вільям Шекспір
Ведучий: До мікрофону запрошується представник Молодіжної партії.
Представник Молодіжної партії. У багатьох школах поряд навчаються діти різного походження і виховання. На жаль, деякі з них поводяться агресивно, оскільки вдома засвоїли: залякування й знущання – найкращий спосіб домогтися свого.
Ще один чинник розповсюдження агресії – відсутність нагляду. Багато дітей, що потерпають від жорстокості однолітків, відчувають, що захисту їм чекати ні від кого. І в більшості випадків вони мають рацію. Дослідження психологів свідчать, що вчителі помічають і припиняють прояви агресії лише приблизно у 4% випадків.
Психологи зазначають «Діти не здатні самі розв’язати цю проблему, оскільки постає питання про лідерство, а кожного разу, коли агресор когось тероризує, його авторитет зміцнюється».
Але чому прояви агресії нерідко замовчуються? Жертви переконані: якщо вони комусь поскаржаться, їхнє становище погіршиться. Тому, шкільні роки у багатьох сповнені постійної тривоги та відчуття небезпеки.
Так продовжуватися більше не може! Я виступаю проти насильства!
Ведучий: Ваші запитання?
• Чи доводилося вам спостерігати подібні випадки у школі або класному колективі?
• Чому вчителі не завжди звертають увагу на жорстокість або насильство в учнівському колективі?
• Чи можна добром перемогти жорстокість, насильство?
Аналіз виступу. Голосування картками.
Ведучий:
• Які відчуття ви пережили під час обговорення?
• Що корисного ви взяли для себе з сьогоднішньої дискусії?
• Якого висновку ви дійшли, чи є місце насильству у нашому житті?
Ведучий: Проведемо підсумкове голосування.
Проводиться голосування. Оголошуються результати.
Ведучий: Сьогодні ми обговорили важливе питання, спробували визначити причини виникнення подібного явища у нашому житті. Звичайно ж, викорінити зло та жорстокість ми з вами не зможемо, але кожен з нас може змінити своє ставлення до світу, близьких нам людей. Люди багато часу б’ються над проблемою викорінення зла. Давайте звернемо увагу на вислови відомих мудреців, філософів. Хочете жити у вічному страху? Якщо ні, то Руссо радить нам не робити зла. Невже це важко? А хіба хтось із нас хоче бути приниженим? Мудрий цар Соломон багато століть тому дійшов висновку, що добро прославляє людину, а зло – принижує. Тож бажаю всім тільки добра. Сподіваюся, що сьогоднішня програма нікого з нас не залишила байдужими.
Категорія: Сценарії заходів | Додав: nosenkohistory (24.03.2020)
Переглядів: 261 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]