Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка Миргородської міської ради Полтавської області
Четвер, 21.11.2024, 09:42
Вітаю Вас, Гість

«Кодекс честі» гімназійної громади

 

Преамбула

      Даний «кодекс честі» розроблений спільно учнівським самоврядуванням гімназії та педагогічним колективом закладу. Він враховує рівноправність всіх учасників освітнього процесу в їхніх правах та обов’язках.

     Жодна дитина на Землі не схожа на іншу. У кожного своя зовнішність, характер, здібності, оточення. Це робить її унікальною і неповторною особистістю.  Кожна людина, подібно всім іншим людям на світі, повною мірою наділена гідністю і правами, що належать їй за фактом народження. Ніхто і ні за яких обставин не має права принижувати її гідність і позбавити її цих прав.

      «Кодекс честі» роз’яснює всім учасникам освітнього процесу (далі УОП) їхні права, обов’язки та правила поведінки. Якщо кожен УОП  стане слідувати цьому «Кодексу», то у нашій гімназії встановиться особливо доброзичлива, психологічно комфортна атмосфера, яка потрібна людині сама по собі, і разом з тим, сприяє успішному засвоєнню знань, розвитку її  творчості.

        Кожен УОП зобов’язаний знати положення «Кодексу» і підтвердити згоду слідувати даним знанням. Після цього настає повна особиста відповідальність кожного за виконання «Кодексу честі».

 

Права учасників освітнього процесу:

Кожен УОП має право:

1. На навчання і розвиток в морально благополучній, доброзичливій атмосфері.

2. На повагу своєї людської гідності усіма без винятку.

3. На справедливе і рівне ставлення до себе з боку педагогів, учнів, працівників гімназії.

4. На об’єктивну оцінку і визнання своїх досягнень у навчанні та виконанні своїх професійних обов’язків.

5. На шанобливе ставлення до своєї особистості і своїх прав з боку вчителів та учнів будь-якого віку та статі. Не допускаються ніякі вирази і дії, що принижують і ображають людську гідність, що травмують психіку і ізолюють від спільних справ.

6. На власну точку зору з будь-якого питання і свободу її відстоювання, яка не суперечить духу і букві даного «Кодексу».

7. На фізичну недоторканність, зокрема недоторканність особистих речей.

8. На гуманне ставлення оточуючих, дорослих і дітей.

 

Обов’язки учасників освітнього процесу:

Кожен УОП зобов’язаний:

1. Серйозно ставитися до навчання та виконання своїх професійних обовязків, прагнути показувати в ній найкращі результати.

2. Виконувати письмові та усні розпорядження педагогів, адміністрації та Самоврядування гімназії. Поважати знання і досвід своїх вчителів.

3. Поважати цінності, пріоритети, моральні та педагогічні установки гімназії, дбати про репутацію і сприяти підняттю її престижу своїми досягненнями.

4. Поважати людську гідність і права інших УОП. Будь-які дії, що принижують людську гідність, що травмують психіку, що ведуть до замкнутості та ізоляції від класного і гімназійного колективу, породжують стан пригніченості, комплекси, відчуття власної неповноцінності, розцінюються як злочин перед особистістю дитини і є несумісними з основоположними принципами навчання і виховання в гімназії.

5. Дотримуватися загальноприйнятих норм етикету; уникати поведінки, яка не прийнятна для оточуючих з естетичної точки зору.

6. У гімназії цінуються: знання, інтелект, мистецькі та спортивні досягнення, духовні інтереси, сильна воля, здоров’я, доброзичливість, співчуття, взаємодопомога, інтелігентність, щирість, чесність, внутрішня культура, охайність. Засуджуються: лінь, егоїзм, обман, несправедливість, грубість,  заздрість.

7. Висловлювати свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуттів інших УОП.

8. Не перекладати свою вину на інших і насамперед принести вибачення, намагаючись виправити становище і зробити висновки на майбутнє.

 

УОП не повинен:

1. Прагнути до переваги над іншими людьми за рахунок морального і фізичного тиску. У нашій гімназії визнається виключно перевага в знаннях, спорті та художній творчості. Неприпустимо створювати які-небудь перешкоди у навчанні та розвитку інших дітей.

2. Залякувати кого б то не було, особливо більш слабких і молодших за віком.

3. Висміювати того, хто менше знає, відстає у навчанні або вчинив якийсь промах. Особливо непристойно і жорстоко висміювати людину за його фізичні особливості і недоліки.

4. Давати клички і принизливі прізвиська.

5. Відповідати злом на зло.

6. Допускати фізичне чи психологічне насильство.

7. Вживати нецензурні слова і вирази, вести розмови на непристойні теми.

8. Приносити в гімназію цигарки, алкогольні та наркотичні речовини, друковану продукцію аморальної спрямованості.

9. Брати чужі речі без дозволу їхніх власників.

10. Приносити в гімназію речі для продажу іншим УОП, а також купувати що-небудь у них.

11. Грати на території гімназії в азартні ігри або будь-які інші ігри на гроші або речі.

12. Заподіювати збиток гімназійного майна, зеленим насадженням на території гімназії, пошкоджувати інтер’єр і фасад гімназійної будівлі.

 

На території гімназії та в приміщенні:

1. Необхідно вітатися з усіма УОП.

2. Забороняється самовільно відлучатися з гімназії протягом навчального дня за якою причини і під будь-яким приводом. Учень може вийти за межі гімназійної території тільки з дозволу класного наставника або адміністрації школи.

3. Забороняється залишати гімназію протягом навчального дня, не поставивши до відома про це класного наставника чи педагога продовженої групи.

4. Учень, бажаючий у вільний час вийти за територію школи, в фізкультурний зал або магазин, повинен повідомити про це класному наставникові або педагогу продовженої групи. Забороняється перебувати в фізкультурному залі за відсутності педагога.

5. Кожен УОП повинен максимально точно виконувати розпорядок дня, не спізнюватися на уроки, обід, факультативні заняття.

6. Забороняється розмовляти з учнем чи педагогом неввічливо.

7. На перерві забороняється бігати по гімназійним коридорам, кричати, штовхатися, вживати будь-які дії, які можуть призвести до травми інших УОП.

8. Кожен УОП повинен виконувати правила техніки безпеки. Забороняється приносити в гімназію гострі предмети, за винятком тих, які потрібні для уроків праці і занять у другій половині дня. Останні повинні перебувати у портфелі і використовуватися тільки для роботи. У разі нездужання або травми необхідно негайно повідомити про це шкільну медсестру.

9. Кожен УОП повинен стежити за чистотою в гімназії та в своєму класі, не розкидати папірці, не писати на партах, стінах, підвіконнях, витирати ноги при вході в гімназію. Обов’язки чергового по гімназії і класу слід виконувати відповідально і ретельно.

10. Необхідно дотримуватися правил етикету в одязі, манерах спілкування.

11. Забороняється без дозволу власника цікавитися вмістом портфеля і кишень одягу інших УОП. Особисте майно кожного є недоторканним. Це ж стосується речей, що знаходяться на столі і в столі вчителя, а також в учительській, фізкультурному залі та їдальні.

12. Забороняється приносити в гімназію дорогі речі, що не мають відношення до навчального процесу, вироби з дорогоцінних металів і каменів.

13. Позичені гроші або речі необхідно повернути вчасно або раніше терміну. Стан речей повинно бути не гірше, ніж те, в якому вони були взяті. Педантичне ставлення до грошей і речей інших людей – це справа честі.

14. Необхідно дбайливо ставитися до тварин і птахів, а також зелених насаджень, дерев, кущів, квітам, які знаходяться на території гімназії.

 

На уроці:

1. До початку уроку кожен УОП повинен мати на парті (столі) все необхідне для того, щоб відразу ж включитися в освітній процес.

2. Забороняється приходити на урок учневі без виконаного домашнього завдання, а вчителю без відповідної підготовки до уроку.

3. На початку уроку вчителю та учням слід встати і привітатися один до одного.

4. На уроці не можна займатися тим, що не пов’язано з освітнім процесом.

5. Забороняється шуміти, голосно розмовляти, ходити по класу, а також заважати іншим учням і вчителеві будь-яким іншим способом.

6. Не можна під час уроку залишати клас без поважної причини.

7. Якщо в клас входить доросла людина, необхідно встати і привітатися до нього.

 

Загальні настанови та поради:

• Пам’ятайте, що основні положення даного «Кодексу» написані зовсім не для того, щоб зробити життя важчим Їх зміст – це досвід всього попереднього існування людей. Це висновки, зроблені людьми виходячи з цього досвіду.  Тому дуже нерозумно і необачно ставитися до них зневажливо. Виконуйте їх не з страху осуду або покарання, а по внутрішньому бажанню і переконанню, навіть тоді, коли  ніхто не бачить і не може засудити. Завдяки цьому можна полегшиш собі життя, завоювати симпатії, дружбу і повагу з боку інших людей, а також піднятися у власних очах, знайти внутрішню рівновагу, спокій і впевненість, дуже необхідні в житті.

• Пам’ятайте, що всі люди мають бажання, потреби та інтереси. Намагайтеся в будь-яких ситуаціях подумки поставити себе на місце людини, з якою спілкуєшся. Вже в давнину люди дуже різних, не пов’язаних один з одним культур прийшли до одного і того ж висновку: «не роби іншому того, чого не хочеш, щоб робили тобі».

• Піклуйтеся про свою репутацію вже зараз. Немає нічого, на що її мало б сенс проміняти. Пам’ятайте, що немає нічого надійніше довіри, заснованої на довгорічній гімназійній дружбі.

• Задоволення і розваги не можуть бути головною метою життя. Люди, які живуть заради цього, ніколи не досягають нічого серйозного.

• Не посилайтеся на батьківське суспільне і матеріальне становище для того, щоб самому піднятися в очах оточуючих. Власний авторитет заробляється тільки власною працею.