13:04 семінар та тему: «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови в початкових класах». | |
17 листопада 2016 року на базі Миргородської гімназії імені Т.Г.Шевченка відбувся науково практичний семінар та тему: «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови в початкових класах». На семінар були запрошені представники від педагогічних колективів шкіл міста. Методист міського відділу освіти Кічайкіна В.В. представила до розгляду презентацію на подану тему. В якій розкрила зміст формування мовленнєвої компетентності учнів. Це одне з основних завдань учителя початкових класів як громадянина і патріота України. Переступаючи поріг першого класу, діти володіють розмовно – побутовою мовою, їх лексичний словничок переважно бідний. Невміння зв’язно висловлювати свої думки, неправильна вимова слів, помилки в усному та писемному мовленні створюють дискомфорт у процесі спілкування з дорослими та однолітками , не дають учневі можливості в повній мірі розкрити свої здібності і задатки, проявити себе як особистість. В обговоренні цього питання виступила заступник директора з навчальної роботи Миргородської гімназії імені Т.Г.Шевченка Гутнік Л.М. Вона розкрила зміст поняття мовленнєва компетентність і способу реалізації на практиці. Добираючи дидактичні вправи , треба акцентувати увагу на тому, що вони не повинні ставати самоціллю, а мають використовуватися в комплексі з іншими методами навчання для досягнення поставленої мети. Учитель покликаний використовувати всі можливості, щоб саме в роки дитинства донести до свідомості й серця найтонші відтінки барв, пахощі слова, щоб рідне слово стало духовним багатством дитини. ( В. Сухомлинський) Друга частина семінару - практична. Вона була представлена панорамою уроків учителів початкових класів гімназії. Інтерактивний урок з розвитку зв’язного мовлення «Диво калинове» у 3-а класі провела Панченко О.В., учитель першої кваліфікаційної категорії. 0 Дуже важливо, щоб наймолодші школярі пізнавали світ у всій його багатогранності, відчували і розуміли його,вміння адекватно й доречно практично користуватися мовою в конкретних ситуаціях, використовували для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби вираження мовлення. Саме урок- практикум «Друг Апостроф поспішає,у слівце він потрапляє» у 2-В клас провела учитель першої кваліфікаційної категорії Борисенко Л.О. Робота уроку проводилася за інтерактивною технологією «Снігова куля», за принципом від простого до складного. Вчитель використав на уроці роботу в парах, групах, інсценізацію казки, практичну роботу над вимовою і правописом слів з апострофом. Основою цих вправ була доречна і яскрава доступна наочність. Тематичний ранок «Батьківщина наша - Україна, мова її солов’їна» у 4-В клас провела учитель вищої кваліфікаційної категорії, Старший учитель Шульгіна Ю.Г. На основі пісень, віршів про Україну учні поглибили знання про українську мову, її історичний розвиток і становлення. На основі практичних завдань удосконалили мовні навички , збагатили словниковий запас , показали свої вокальні та хореографічні здібності. Гостре слово гуморесок звеселило і допомогло у викоренені людських вад. Весь захід був пронизаний духом патріотизму, бажанню вивчати українську мову. | |
|
Всего комментариев: 0 | |