Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка Миргородської міської ради Полтавської області
Четвер, 19.10.2017, 03:43
Вітаю Вас, Гість


Працівник кримінальної міліції


Друзі сайту


Пошук


Главная » 2016 » Грудень » 19 » семінар та тему: «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови в початкових класах».
13:04
семінар та тему: «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови в початкових класах».

17 листопада 2016 року на базі Миргородської гімназії імені Т.Г.Шевченка відбувся  науково практичний семінар та тему: «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови в початкових класах». На семінар були запрошені представники від педагогічних колективів шкіл міста. Методист міського відділу освіти Кічайкіна В.В. представила до розгляду презентацію на подану тему.  В якій розкрила зміст  формування мовленнєвої компетентності учнів. Це  одне з основних завдань учителя початкових класів як громадянина і патріота України. Переступаючи поріг першого класу, діти володіють розмовно – побутовою мовою, їх лексичний словничок переважно бідний. Невміння зв’язно висловлювати свої думки,  неправильна вимова слів,  помилки в усному та писемному мовленні  створюють дискомфорт у процесі спілкування з дорослими та однолітками , не дають учневі можливості в повній мірі розкрити свої здібності і задатки, проявити себе як особистість.

В обговоренні цього питання виступила заступник директора з навчальної роботи Миргородської гімназії імені Т.Г.Шевченка Гутнік Л.М. Вона розкрила зміст поняття мовленнєва компетентність і способу реалізації на практиці. Добираючи дидактичні вправи , треба акцентувати увагу на тому, що вони не повинні ставати самоціллю, а мають використовуватися в комплексі з іншими методами навчання для досягнення поставленої мети. Учитель покликаний використовувати всі можливості, щоб саме в роки дитинства донести до свідомості й серця найтонші відтінки барв, пахощі слова, щоб рідне слово стало духовним багатством дитини. ( В. Сухомлинський)

Друга частина семінару - практична. Вона була представлена панорамою уроків учителів початкових класів гімназії. Інтерактивний урок з розвитку зв’язного мовлення «Диво калинове» у 3-а класі провела Панченко О.В., учитель першої кваліфікаційної категорії.
Діти вчилися складати твори есе. Урок ніс у собі позитивний заряд, був насичений красою , любов’ ю і радістю. Діти вчилися висловлювати свої думки, почуття, творчо мислити. Вчитель давав учням можливість активно розвивати свій словник, збагачувати мову новими зворотами, образами, заглиблюватись у джерела народної творчості. Оксана Василівна поєднала в уроці різні предмети: читання, малювання трудового навчання, письма.

0


 

 

 

 

 

 

Дуже важливо, щоб наймолодші школярі пізнавали світ у всій його багатогранності, відчували і розуміли його,вміння адекватно й доречно практично користуватися мовою в конкретних ситуаціях, використовували для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби вираження мовлення. Саме урок- практикум «Друг Апостроф поспішає,у слівце він потрапляє» у 2-В клас провела учитель першої кваліфікаційної категорії Борисенко Л.О. Робота уроку проводилася за інтерактивною технологією «Снігова куля», за принципом від простого до складного. Вчитель використав на уроці роботу в парах, групах, інсценізацію казки, практичну роботу над вимовою і правописом слів з апострофом. Основою цих вправ була доречна і яскрава доступна наочність.


 

 

 

 

 

Тематичний ранок «Батьківщина наша - Україна, мова її солов’їна» у 4-В клас провела учитель вищої кваліфікаційної категорії, Старший учитель Шульгіна Ю.Г. На основі пісень, віршів про Україну учні поглибили знання про українську мову, її історичний розвиток і становлення. На основі практичних завдань удосконалили мовні навички , збагатили словниковий запас , показали свої вокальні та хореографічні здібності. Гостре слово гуморесок звеселило і допомогло у викоренені людських вад. Весь захід був пронизаний духом патріотизму, бажанню вивчати українську мову.

Народів на землі є так багато
І мова в кожного звучить своя.
Для мене українська – в будні й свято
Горджуся тим, що українець-я!

Підводячи підсумки семінару, можна сказати,що сучасні діти з задоволенням вивчають рідну мову Однак, тільки за умови систематичної і цілеспрямованої роботи можна домогтися підвищення рівня розвитку мовлення учнів. розвитку навичок говоріння, критичного мислення, збагачуватиме словниковий запас учнів, сприянню розвитку навичок говоріння, критичного мислення, збагаченню словникового запасу слів. Саме сукупність вправ виконує свої функції, якщо жодна з них не є випадковою; якщо кожне із виконуваних завдань сприяє формуванню певного комунікативного вміння; якщо всі вправи цілеспрямовані : наступні спираються на попередні і дають можливість оволодіти вищим рівнем мовлення.
В. Сухомлинський сказав : «Мова – духовне багатство народу, це віконця, через які людина бачить світ»

Просмотров: 166 | Добавил: Ludmila | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]