Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка Миргородської міської ради Полтавської області
Четвер, 18.04.2024, 02:17
Вітаю Вас, Гість
Главная » 2021 » Квітень » 14 » ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА ІНФОРМУЄ
09:13
ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА ІНФОРМУЄ
Робота онлайн – наслідок карантину, спричиненого пандемією корона вірусу. Не оминуло й освіту. Проводити онлайн-уроки почали навіть ті, хто вважав такий формат неприйнятним для себе. Та, коли карантин закінчиться, вміти поєднувати добре знайомий офлайн із онлайн- режимом, не буде зайвим. Методикою проведення звичайних уроків наші вчителі володіють відмінно. А як щодо психологічної складової? Що важливо знати? Які психологічні аспекти врахувати?
РОЗУМІННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Під час комунікації в онлайні значуща частина інформації про співрозмовника надходить невербально. Від того, наскільки точно вчитель «зчитає» невербаліку, здебільшого залежить, наскільки він точно(правильно) зрозуміє відповіді учня (особливо учня з ООП), і, зрештою , ефективність самого онлайн -уроку.
Досвідчені фахівці «сканують» актуальний стан дитини по тому, як вона увійшла до класу, сіла за парту, тримає руки, ноги, спілкується чи не спілкується з однокласниками тощо. Під час онлайн-уроку такої можливості немає.
Щоб під час адаптивного періоду точніше розуміти учнів можна прямо перепитувати:
«Чи правильно я вас зрозуміла?», «Ви маєте на увазі..?», «Тобі зараз сумно, ти не хочеш зараз відповідати?» тощо. Подібні питання знизять рівень тривоги та напруги під час онлайн- уроку.

ПРОСТІР


Обов*язковим є СВІТЛОКОЛІРНЕ ОФОРМЛЕННЯ робочої зони вчителя.
Кольорова гама фону, наявність особистих речей, світлин – це надзвичайно важливо. Діти працюють з місця, визначеного батьками. Вчителі ж повинні розпочати свою роботу з облаштування власного простору. Добре, якщо ви вмієте працювати з програмою створення віртуального фону. Його можна змінювати відповідно до теми уроку. Якщо ж ви ще не опанували цей ресурс – створіть постійне робоче місце з продуманим заднім фоном.
Слід знати, що на психічний стан людини впливає колір. Тому, при оформленні робочої зони, важливо враховувати вимоги психології кольору.
Дослідження Інституту кольоропсихології в Цюріху (Швейцарія) показали, що люди віддають перевагу тому чи іншому кольору залежно від віку. Проте , дія кольору на свідомість людини загалом 100% доведена. І її треба враховувати.
Всі кольори можна розподілити на дві групи: теплі (відтінки червоного й жовтого) і холодні (блакитно-фіолетові тони). Найбільш сприятливий вплив на зір і центральну нервову систему людини роблять зелений і блакитний кольори. Світлі тони позитивно впливають на психофізіологічний стан, викликають гарний настрій. Темні тони й насичені відтінки кольору, навпаки, пригнічують, сприяють розвитку пригніченого стану. Червоний і жовтий –збуджують та активізують ЦНС.

КЛАСИФІКАЦІЯ КОЛЬОРІВ
І ЇХНЬОГО ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ НА ЛЮДИНУ

Стимулюючі (теплі) кольори:
Червоний – спонукає до дії, вольовий, життєстверджуючий;
Помаранчевий – розташовує до задушевної бесіди, теплий, затишний;
Жовтий – сприяє кращому встановленню контакту.

Дезорганізуючі (холодні) кольори:
Фіолетовий – стимулює стан занурення в себе;
Синій – відсторонює, створює дистанцію.

Кольори, що заспокоюють і врівноважують:
Зелений – освіжає;
Оливковий – заспокоює, пом’якшує;
Жовто-зелений – розкріпачує (з рос. «раскрепащает»).

Кольори , які пригнічують роздратування:
Охра – пом’якшує зростаюче роздратування;
Коричневий, землистий – стабілізує;
Темно-коричневий – пом’якшує збудливість;
Білий, сірий – гасять роздратування;
Темно-сірі, чорно-сірі, зелено-сині – ізолюють і придушують роздратування.

Пастельні кольори:
Рожевий – викликає ніжність;
Ліловий – підсилює замкнутість та ізольованість;
Пастельно-зелений – пом’якшує;
Сірувато-голубуватий – викликає стриманість.

1. Використовуйте комбіноване освітлення та обов’язково освітлення свого обличчя. Зауважте, що світильники краще направляти на стелю, щоб забезпечити м’яке, розсіяне світло.
2. Та візуальна картинка, яку ви створите, буде підсвідомо налаштовувати дітей на діалог, роботу, довірче спілкування.

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД


В онлайні перестають працювати класичні чинники формування іміджу. Якщо раніше створення привабливої картинки було важливою метою спілкування, то зараз більше уваги звертається на самих людей. Учні, виходячи на зв’язок, можуть бути навіть у домашньому одязі, але працівники школи - ні. Одяг вчителя відображає нашу особистість та ставлення до людини по той бік екрана. Тренди та бренди можна не враховувати, але кольорова гама, виріз декольте, щільність тканини – це те, що ми враховуємо, одягаючись на роботу.

ЯКІСТЬ ЗВ’ЯЗКУ

Затримки, переривання звуку та відео, інші технічні несправності заважають провести якісний онлайн – урок? Вчитель може знизити рівень тривоги учнів і свій. Для цього треба обов’язково домовитися про дії у разі форс-мажору.

ПІДТРИМКА

Учні потребують постійної підтримки: комусь достатньо погляду, а когось необхідно притримати за плече. Є діти- кінестетики, яким просто необхідно пообіймати вас на перерві. Утім, є й інші способи підтримати учнів, які можна реалізувати під час онлайн-уроків:
- слова підтримки;
- паузи;
- міміка;
- інтонація.
Головне- бути уважними до дітей, незалежно від того, в якому класі
навчається дитина: 1 чи 11.

ЕКОЛОГІЧНІСТЬ РОБОТИ

Під час роботи в онлайн-режимі фігура вчителя менш домінуюча. Учні можуть самі обирати дистанцію:
фізичну – можуть сісти далеко від екрану;
психологічну – у будь-який момент налаштувати гучність звучання на власний розсуд або перервати зв’язок взагалі. Вчитель може зробити те саме під час роботи, наприклад, із учнем, який використовує ненормативну лексику (відключити йому мікрофон, щоб він не заважав решті).

ЛАЙФХАКИ В РОБОТІ ОНЛАЙН

Природна поведінка: значну частину невербальної інформації з надлишком компенсує паравербальна – тон, темп, гучність мовлення, паузи, покашлювання тощо. Тож, демонструйте спокій та впевненість, сідайте в розслаблену позу, використовуйте плавні жести, зоровий контакт, говоріть у середньому темпі, чітко артикулюйте,поводьтеся так, як і під час офлайн- уроків.
Розміщення вебкамери : під час уроку за допомогою відеозв’язку розміщуйте камеру над екраном по центру. Тоді у дітей складатиметься враження повноцінного візуального контакту( контакту очей). Емоційне включення у роботу відбуватиметься швидше.

Матеріали з інтернет-ресурсів опрацьовано психологічною службою Миргородської гімназії ім.. Т.Г.Шевченка
Просмотров: 171 | Добавил: amiraliievanataliia | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]