Хімічні властивості солей - Конспекти уроків - Каталог файлів - Миргородська гімназія
Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка Миргородської міської ради Полтавської області
Вівторок, 06.12.2016, 23:46
Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Конспекти уроків

Хімічні властивості солей
16.01.2013, 13:52
Розробка уроку. Проведено 03.12.2012. 8 – Б класс.
Тема. Хімічні властивості солей
Мета: сформувати уявлення про хімічні властивості солей, розвивати вміння складати рівняння реакцій обміну.
Матеріали розчини солей,розчини сульфатної, хлоридної та нітратної кислот, розчин натрій гідроксиду (калій гідроксиду), розчин купрум ( II) сульфату, розчин натрій карбонату.
Обладнання: штатив з пробірками, Періодична система хімічних елементів, таблиця розчинності.
Базові поняття та терміни: оксиди, солі, основи, реакція обміну.
Тип уроку: комбінований
Методи навчання: репродуктивні; пояснювально – ілюстративні – розповідь, бесіда; наочні - демонстрації , лабораторні досліди; дослідницькі, частково пошукові
Структура уроку.
1.Організаційний етап………………………………………………………………1хв
2.Перевірка домашнього завдання…………………………………………9 хв
3.Актуалізація опорних знань………………………………………………… .2хв
4.Вивчення нового матеріалу…………………………………………………20 хв
1)Взаємодія солей з кислотами
2)Взаємодія солей з основами
3) Взаємодія між солями
5. Узагальнення та систематизація знань……………………………….10 хв
6. Домашнє завдання……………………………………………………………….1 хв
7.Підбиття підсумків уроку………………………………………………………..2 хв
Хід уроку.
1.Організаційний етап.
2. Перевірка домашнього завдання.
1) Бесіда за питаннями домашнього завдання:
- Дайте визначення реакції нейтралізації
- Дайте визначення реакції обміну
- Які речовини утворюються при взаємодії кислот з основами?
- Які речовини утворюються при взаємодії кислотних оксидів з основними?
- Які речовини реагують з кислотами?
- Які речовини утворюються при взаємодії кислот з основними оксидами?
2) Проводиться експрес-контроль щодо формування вміння складати рівняння реакції кислотно- основних взаємодій.
Завдання роздруковані, лежать на партах, в завданнях треба дописати рівняння реакцій, назвати продукти реакцій
1 варіант 2 варіант
.CaO + H2SO4 = Cr + H2SO4 =
Al + HCl = Fe2O3 + HCl =
Zn + H2SO4 = Ca + H3PO4 =
MgO + HNO3 = Al2O3 + HNO3 =
3)Під час виконання експрес-контролю вчитель вибірково перевіряє виконання письмових домашніх завдань.
3. Актуалізація опорних знань.
- Бесіда.
Учитель звертає увагу учнів, що в результаті кислотно – основних взаємодій утворюються солі, пропонує розглянути хімічні властивості солей і повідомляє тему уроку. Учні формулюють питання, які слід розглянути на уроці. Учитель нагадує, що учні частково обізнані з властивостями солей: солі можуть реагувати з простими речовинами – металами.
За яких умов відбуваються реакції металів з солями?
За яким принципом метали реагують з солями?
Учитель повідомляє, що на уроці будуть розглянуті реакції солей із складними речовинами.
4. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя супроводжується демонстраціями дослідів. Після кожного досліду учні з допомогою вчителя записують рівняння реакції та роблять узагальнюючій висновок:
1. Взаємодія солей з основами.
Сіль(1) + луг = нерозчинний гідроксид + сіль(2)
2. Взаємодія солей з кислотами.
Сіль(1) + кислота(1) = сіль(2) + кислота(2)
3. Взаємодія між солями.
Сіль(1) + сіль(2) = сіль(3) + сіль(4)
5.Узагальнення та систематизація знань
- Бесіда
До якого типу реакцій відносяться реакції між солями і складними речовинами?
До якого типу реакцій відносяться реакції між солями і металами?
Назвіть умови, за яких відбувається взаємодія солей з основами.
Назвіть умови, за яких відбувається взаємодія солей з кислотами.
Назвіть умови, за яких відбувається взаємодія між солями.
- Завдання.
1. Яка речовина випаде в осад, якщо змішати розчини кальцій нітрату і сульфатної кислоти? Напишіть рівняння реакції. Чи можна очікувати появи осаду, якщо замість сульфатної кислоти взяти хлоридну? Карбонатну?
2. Допишіть рівняння реакцій і вкажіть, з якої причини відбувається кожна з реакцій обміну:
А) кальцій гідроксид і калій карбонат
Б) натрій сульфіт і сульфатна кислота
В) калій силікат і нітратна кислота
Г) натрій сульфіт і кальцій хлорид
6. Домашнє завдання:
Вивчити матеріал підручника, параграф 19, письмово завдання №3, стор.93.
7.Підбиття підсумків уроку
Учитель просить учнів визначити результати уроку, порівняти їх з очікуваннями та визначити типи власної діяльності з отримання нових знань.
Категорія: Конспекти уроків | Додав: Алла
Переглядів: 2628 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]